Regulamin Przetargu na Remont Maszyn
FEZ S.A. z siedzibą w Siemianowicach Śląskich
I. Postanowienia ogólne.
- Niniejszy regulamin określa zasady przetargu, („Regulamin”) Spółki FEZ S.A. z siedzibą w Siemianowicach Śląskich („Spółka”).
- Przetarg może się odbyć nie wcześniej niż po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia o przetargu.
- W postępowaniach, jako oferenci nie mogą uczestniczyć:
1) zarząd spółki oraz członkowie rady nadzorczej Spółki,
2) osoby, którym powierzono wykonanie czynności związanych z przeprowadzeniem przetargu,
3) małżonek, dzieci, rodzice i rodzeństwo osób, o których mowa w pkt 1 – 2,
4) osoby, które pozostają z podmiotami, o których mowa w pkt 1 – 2, w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności prowadzącego przetarg.
- Dane postępowanie, wygrywa oferent, który zaoferował najniższą cenę.
- Organizator przetargu zastrzega sobie możliwość odwołania lub zmiany zasad przetargu, lub treści ogłoszenia o przetargu.
- Organizatorowi przetargu przysługuje prawo zakończenia przetargu w każdym czasie, bez podawania przyczyn i bez wybrania którejkolwiek z ofert.
II. Komisja ds. przetargowych Spółki.
- W celu przeprowadzenia przetargu na remont maszyn Spółki w trybie przetargu powołuje się komisję przetargową („Komisja”).
- Komisja zostaje powołana i działa na podstawie zarządzenia Prezesa Spółki.
- W skład Komisji wchodzą Prezes Spółki oraz osoby wskazane przez Prezes Spółki.
- Komisja składa się z co najmniej trzech osób.
- Pracami Komisji kieruje przewodniczący Komisji w osobie Prezesa, mający głos decydujący.
- Dokumentację postępowania przetargowego prowadzi sekretarz Komisji, wyznaczony przez Prezesa.
- Członkowie Komisji rzetelnie i obiektywnie wykonują powierzone czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem.
- Decyzje Komisji w sprawie procesu sprzedaży składników majątkowych Spółki podejmowane są na posiedzeniach. Posiedzenia Komisji odbywają się w miejscu wskazanym w zwołaniu posiedzenia, które są kierowane przez Prezesa do pozostałych członków Komisji.
- Prace Komisji organizuje Prezes.
- Do zadań Prezesa należy:
a) opublikowanie ogłoszenia o przetargu zawierającego następujące informacje:
(1) wykaz pojedynczych składników majątkowych wraz z podaniem ceny minimalnej (wywoławczej);
(2) termin związania ofertą;
(3) miejsce oraz termin składania ofert;
(4) termin dokonania wyboru oferenta;
(5) określenie wysokości wadium oraz terminu i formy jego złożenia;
(6) możliwość uzyskania dodatkowych informacji dotyczących przetargu;
(7) możliwość dokonania oględzin składników objętych przetargiem.
b) ogłoszenie i powiadomienie oferentów o wynikach postępowań.
- Do zadań Komisji należy:
a) otwarcie i ocena ofert;
b) dokonanie wyboru najkorzystniejszej oferty, wg. kryterium ceny;
c) sporządzenie i przedłożenie protokołu z ww. czynności.
III. Złożenie ofert.
- Oferty powinny być złożone w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu o przetargu.
- Oferty powinny być złożone w nieprzejrzystej, trwale zamkniętej kopercie, opisanej w następujący sposób: „Oferta na zakup ……… Nie otwierać.”.
- Oferta powinna zawierać:
1) nazwę (imię i nazwisko lub firmę) oferenta;
2) adres oferenta oraz dane kontaktowe (telefon, adres poczty elektronicznej),
3) w przypadku osoby fizycznej – PESEL i NIP, a w przypadku oferentów, którzy nie są osobami fizycznymi – NIP, REGON i KRS, jeśli posiadają,
4) nazwę urządzenia, który jest przedmiotem oferty;
5) cenę ofertową wraz z kosztorysem;
6) referencje firm o jakości wykonywanych usług dla podmiotów zewnętrznych,
7) okres gwarancji na wykonaną usługę,
8) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (RODO);
9) oświadczenie o statusie podatnika od towarów i usług (VAT);
10) oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem.
- Na każdym etapie postępowania Prezes Spółki może wzywać oferentów do uzupełnienia braków formalnych oferty, wyznaczając stosowny termin pod rygorem odrzucenia oferty.
- Oferty niespełniające wymogów formalnych, mimo wezwania do ich uzupełnienia, podlegają odrzuceniu.
IV. Otwarcie i ocena ofert.
- Komisja dokonuje otwarcia i oceny ofert zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie.
- Ocena polega na sprawdzeniu formalnej poprawności ofert pod względem spełnienia wymogów określonych w przepisach prawa oraz w Regulaminie.
- Z otwarcia ofert i ich formalnej oceny sporządzany jest protokół zawierający listę wszystkich złożonych ofert, w tym wskazanie ofert, które spełniają wymogi formalne.
- Jeżeli w terminie do składania ofert nie wpłynie żadna oferta lub oferta żadnego z oferentów nie spełnia wymogów formalnych, pomimo wystosowania wezwania do uzupełnienia braków formalnych, postępowanie przetargowe zostaje zakończone bez rozstrzygnięcia.
- Prezes zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić na piśmie uczestników postępowania o jego wyniku albo o zamknięciu postępowania bez dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej.
V. Podpisanie umowy.
- Z chwilą zawiadomienia oferenta po zakończeniu przetargu o wyborze jego oferty powstaje między stronami stosunek zobowiązaniowy, do którego stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu cywilnego o umowie przedwstępnej.
- Projekt umowy zostanie sporządzony w trybie niezwłocznym.